Rozjíždíte podnikání a bojíte se, že vám dojdou peníze? Přečtěte si 4 tipy, jak v začátcích výrazně ušetřit!
Rozhodnutí podnikat často přichází ráz na ráz. Obvykle v momentě, kdy se novopečený podnikatel rozhoupe k odchodu ze zaměstnání, ve kterém již nevydrží ani minutu. Ale co když na rozjezd vlastního byznysu chybí peníze? Nenechte se odradit a naučte se s financemi pracovat efektivně. Prozradíme vám několik způsobů, jak výrazně vylepšit cash flow a minimalizovat riziko neúspěchu.
1. Mějte pod kontrolou příjmy a výdaje
Menší firmička ani živnostník samozřejmě nepotřebují robustní informační systém, ale rozhodně vám přijde k užitku jednodušší ekonomický software, jehož nedílnou součástí je i přehledný účetní systém. Už žádné dohledávání faktur „po všech čertech“ – ve financích budete mít perfektní přehled a vždy okamžitě přijdete na to, kterou černou dírou zbytečně odtéká příliš mnoho peněz.
2. Firemní peníze nejsou vaše peníze
Nechápejte to špatně – peníze, které vydělá vaše firma, jsou samozřejmě vaše. Ale neměli byste s nimi hradit osobní výdaje, jinak budete mít zmatek v účetnictví. A když si na utrácení bez rozmyslu zvyknete, brzy vám budou finanční prostředky ve firemní kase chybět. Raději je využívejte k rozvoji podnikání a vyplácejte si jen nezbytné minimum.
3. Úvěr ano, ale jen za výhodných podmínek
Došli jste k závěru, že bez finanční injekce ze strany banky či nebankovní společnosti firmu neposunete ani o krok kupředu? Financování formou úvěru může být rozumným řešením, ale pouze za předpokladu přijatelných podmínek. Než podepíšete smlouvu, nechte si vypracovat více nabídek a pečlivě porovnejte důležité parametry.
4. Pracujte z domu
Pronájem kanceláře na atraktivní adrese stojí desítky tisíc měsíčně. Vkusné vybavení vás bude stát rovněž nezanedbatelnou částku. Dost možná přitom ani kancelář nepotřebujete – v uplynulých měsících došlo kvůli koronavirové pandemii k ohromnému boomu home office a mnoha lidem došlo, že práce z domu nabízí velké výhody – především pak významnou úsporu nákladů. A co se týče osobních schůzek s důležitými klienty, můžete s nimi zaskočit třeba do vybrané restaurace.