Správně sepsaný životopis je klíčem k úspěchu

Přemýšlíte o změně pracovního místa nebo hledáte novou práci? Sestavte si správně svůj strukturovaný životopis. To je totiž to první, co po vás bude potenciální zaměstnavatel vyžadovat. Můžete jej nejen rozeslat jako odpověď na inzeráty nabízející práci, ale také jej můžete umístit na pracovní portál. Někteří zaměstnavatelé totiž volné pozice nezveřejňují, ale jejich personalisté hledají právě na pracovních portálech v životopisech, které jsou na nich umístěny, vhodné kandidáty.

Jak napsat správně životopis?

Strukturovaný životopis patří mezi základní druhy dokumentů, které využijete pro svůj profesní život. Je to vlastně váš osobní profil, pracovní vizitka, která vypovídá o vašich schopnostech, znalostech, dovednostech a pracovních zkušenostech.

Pokud píšete životopis pro konkrétní pracovní nabídky, je potřeba jej k nim i uzpůsobit. Pokud pro vás jeho sepsání není úplně jasné, můžete využít předlohy, které nabízí pracovní portál hitprace.

  • Co by měl strukturovaný životopis obsahovat?

Vzhledem k tomu, že personalisté denně pročítají velké množství životopisů, měl by být sepsán stručně a být maximálně přehledný. Není potřeba se v něm rozepisovat. Pro důležité údaje zvolte ideálně odrážky.

V úvodu uveďte aktuální kontaktní údaje. Na dalším místě by se mělo objevit nejvyšší dosažené vzdělání a škola, následně pak kurzy, školení, případně brigády či zaměstnání, ve kterých jste pracovali v minulosti. Nezapomeňte uvést i pracovní pozice, případně náplň vaší práce. Údaje se uvádějí chronologicky a to od nejnovějšího po nejstarší. Také je důležité uvést své jazykové dovednosti a znalosti, počítačové dovednosti a v případně, že jste držitelem řidičského průkazu, tak tuto skutečnost do životopisu také uveďte.

Zkontrolujte si, zda vám plynule navazují roky, které v životopisu uvádíte. Životopis si po sobě zkontrolujte, pozor na pravopisné a další drobné chyby.